Openingstijden en Ledenpas Gebruik

/, Leden/Openingstijden en Ledenpas Gebruik

Openingstijden en Ledenpas Gebruik

Beste leden,

De laatste maanden kampen we met een personeelstekort in de horeca. Het is een uitdaging om 7 dagen in de week van ’s morgens tot ’s avonds voldoende collega’s op het rooster te krijgen. De werkdruk is hoog, er worden lange dagen gemaakt. Daarom zijn we strikter met het naleven van de openingstijden (in de maanden juni, juli en augustus: keuken tot 20.30 uur voor à la carte, tot 21.00 uur voor borrel, en restaurant tot 21.30 uur). Op deze manier proberen we de gewerkte uren van de medewerkers acceptabel te houden.

Soms krijgen we het niet voor elkaar om voldoende personeel in te roosteren om goede en gastvrije service te verlenen. Dan besluiten we, hoe jammer we dat ook vinden, om eerder te sluiten of later open te gaan. In een uitzonderlijk geval (aanstaande zaterdag 24 augustus) blijft het restaurant en de keuken de hele dag gesloten. Dat communiceren we via een mededeling tijdens het boeken van een starttijd op de desbetreffende dag en/of op de krijtborden bij de trap. Wij snappen dat het niet leuk is als er geen gelegenheid is om voor of na een ronde golf iets te drinken of eten. Helaas kunnen we soms niet anders. We zetten in ieder geval de koffiemachine voor u klaar zodat u zelf een gratis kop koffie, cappuccino of thee kunt pakken.

U kunt ons ook helpen door het voor ons wat makkelijker te maken. Wij willen zoveel mogelijk tijd aan de leden en gasten besteden en het liefst zo weinig mogelijk tijd aan administratieve processen. Om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken, vragen we u:

  • Zoveel mogelijk met uw ledenpas te bestellen en direct af te rekenen. Zorg voor voldoende saldo op uw pas.
  • Dit geldt zeker ook bij verenigingsactiviteiten: gebruik de ledenpas. Het boeken op naam in de kassa is extra werk, de kans op fouten is groter en het gebeurt dat niet alles wordt afgerekend omdat het op meerdere namen stond of dat soms vergeten wordt om af te rekenen. Het kost veel onnodige tijd en discussies om openstaande rekeningen later te innen.
  • Heeft u geen ledenpas (meer), dan kunt u bij de collega’s van de receptie een nieuwe pas aanvragen.
  • Gebruikt u geen ledenpas, dan verzoeken wij u direct af te rekenen als u het restaurant verlaat, ook als u later weer terugkomt na uw golfronde.
  • Laat geen bonnen openstaan; dit geeft achteraf veel extra werk en discussie.

We werken hard om iedereen een zo goed mogelijke service te geven. De collega’s in de horeca doen hun best om, ondanks het personeelstekort, hun werk zo goed mogelijk te doen. Mochten er vragen, opmerkingen en/of klachten zijn over de situatie, laat het dan weten aan mij. Ik ga graag het gesprek aan. De discussie aangaan met de collega’s in het restaurant heeft weinig zin. De ervaring leert dat dat kan leiden tot een narrige situatie waar we niets mee opschieten.

Eind augustus en begin september komen er weer nieuwe collega’s bij, en we zoeken nog meer collega’s. Weet u iemand voor de functie van Floormanager, laat het ons vooral weten. Gouden tips belonen we met een diner voor twee. Voor meer informatie over die functie, kijk op Golfen op Het Rijk | Vacatures Het Rijk Golfbanen.

Wij vragen uw begrip voor deze situatie en rekenen erop dat we ons gezamenlijk inzetten om de gastvrije sfeer op en rondom de golfbaan te waarborgen.

Met vriendelijke groet,

Liesbeth van Wijk
General Manager

Door |2024-08-24T09:46:27+02:0022/08/2024|Categorieën: ClubInfo, Leden|2 Reacties

2 Comments

  1. Jaap van Petegem 23 augustus 2024 om 17:34 - Antwoorden

    Geef even aan wie “mij” is en hoe die het beste is te bereiken ( live, mail, telefoon?)

Geef een reactie